- STRONA GŁÓWNA
- MAPA PORTALU
- KALENDARZ
- O PORTALU
- WYKRESownik Edytor wzorów TeXa
więcej informacji o tekście: |
Krzysztof Omiljanowski
Poniższe dynamiczne rysunki zrobiono w Geogebrze |
Funkcje liniowe mają wzór ogólny postaci y = ax+b.
Jednak często wygodniej jest użyć innych postaci.
W poniższych zadaniach pisz wzory w jakikolwiek sposób; sprawdź jedynie, czy komputer Cię rozumie.
Uwaga. Wzory i inne obiekty można modyfikować: -> prawy przycisk myszy -> własności.
Napis Funkcja[2.5 x + 3, -2, 4.5] oznacza funkcję y = 2,5 x + 3 określoną na przedziale o końcach: -2, 4,5.
W czasie t od 0 do 1 poniższe strzały (funkcje) f, g i h lecą z punktu S w stronę celów (przesuwaj suwak t w prawym górnym rogu okna lub kliknij strzałkę z lewego dolnego rogu okna).
Dwie: g i h trafiają do celów A i B. Niestety f nie trafia w C.
Zadanie 1.
Popraw wzór strzały f tak, by:
c) trafiła w punkt C
d) trafiła w punkt D
e) trafiła w punkt E
f) trafiła w punkt F
g) trafiła w punkt G
Z punktu S poniższe strzały (funkcje) g i h trafiają do celów A i B (przesuwaj suwak t w prawym górnym rogu okna).
Niestety f nie trafia do celu.
Zadanie 2.
Popraw wzór strzały f tak, by:
c) trafiła w punkt C
d) trafiła w punkt D
e) trafiła w punkt E
f) trafiła w punkt F
g) trafiła w punkt G
Z punktu S pocisk f niestety nie trafia ani w rakietę g, ani w h. Dlaczego?
Zadanie 3.
Popraw wzór f tak, by pocisk ten:
g) trafił w rakietę g
h) trafił w rakietę h
Zadanie 4.
Popraw wzór f tak, by pocisk ten jeszcze w II ćwiartce:
g) trafił w rakietę g
h) trafił w rakietę h
Zadanie 5.
Ponownie zrób zad. 3 i 4, gdy pocisk f startuje:
c) z punktu C
d) z punktu D
e) z punktu E
f) z punktu F
g) z punktu G