Interdyscyplinarne


Redaktor działu:
Joanna Polechońska (jpolechonska(at)wp.pl)
nauczycielka w Gimnazjum nr 1 we Wrocławiu


E(x)plory 2017

To niezwykły konkurs naukowy dla młodzieży w wieku 13-20 lat, do którego można zgłaszać pomysły z różnych dziedzin naukowych. Daje szansę na skonfrontowanie swoich pomysłów z przedstawicielami świata nauki oraz zdobycie doświadczenia w prezentowaniu autorskich projektów naukowo-badawczych. Składa się z trzech etapów. Zwycięzcy otrzymują stypendia w wysokości 10 tys, 7 tys. i 5 tys. zł, staże i inne nagrody, a także biorą udział w międzynarodowych konkursach naukowych.


Matematyka bez granic (XXVIII)

Międzynarodowy Konkurs Matematyczny "Matematyka bez granic" (fr. Mathématiques sans frontières) ma niespotykaną formę, gdyż startują w nim całe klasy. Jego celem jest otwarcie mentalnych granic pomiędzy krajami, regionami i szkołami. Ma interdyscyplinarne zadania i jest adresowany do szerokiego kręgu uczniów, nie tylko do najlepszych matematyków.


zDolny Ślązaczek (XIV)

Jest to konkurs wojewódzki dla uczniów klas IV-VI SP. Laureaci są zwolnieni ze sprawdzianu szóstoklasisty. Zawody mają na celu rozbudzenie zainteresowania uczniów naszym regionem. Etapy szkolny i powiatowy dotyczą zagadnień polonistycznych i matematycznych i mają formę testu rozwiązywanego na podstawie tekstu źródłowego o Dolnym Śląsku. Finał składa się osobno z części polonistycznej i matematycznej. Od 2014 roku nie ma części ustnej.


Wrocławski Matematyczny Marsz na Orientację (XIV)

To świetna zabawa z matematyką w lesie i miły sposób spędzenia sobotniego przedpołudnia, dlatego co roku przybywa mu uczestników (ostatnio było to 800 osób). Jest to największa popularna impreza na orientację w Polsce. Rozwija umiejętność logicznego myślenia, orientacji w terenie, sprawność ruchową oraz umiejętności współpracy w grupie i szybkiego podejmowania decyzji. 


Międzygimnazjalny Konkurs o Laur Hugona (X)

Konkurs jest bardzo ciekawy ze względu na nietypową formułę finału, w którym rozwiązywane są praktyczne interdyscyplinarne problemy. Ich geneza ściśle wiąże się z osobą bohatera konkursu. Konkurs rozwija twórcze myślenie, łączy wiedzę z zakresu różnych przedmiotów szkolnych, integruje uczniów i przybliża sylwetkę i osiągnięcia Hugona Steinhausa.

Powrót na górę strony