O edukacji inaczej (IV)

Data ostatniej modyfikacji:
2022-02-11
Temat: 

Edukacja w epoce cyfrowej

 

Poziom edukacyjny: 
nauczanie blokowe
szkoła podstawowa
gimnazjum
szkoła średnia z maturą
szkoła profilowana zawodowa
szkoła wyższa
Termin: 

Konferencja nie odbywa się. Ostatnia edycja odbyła się w 2019 r.

 

Miejsce: 

Centrum Edukacyjno-Rozwojowe
Uniwersytetu Przyrodniczego
Pałac Wrocław-Pawłowice
ul. Pawłowicka 87/89 Wrocław-Pawłowice
http://pawlowice.up.wroc.pl

 

Zasięg: 
krajowy
Organizator: 

Wydział Nauk Biologicznych
Uniwersytetu Wrocławskiego
ul. Kuźnicza 35, 50-138 Wrocław
http://www.biologia.uni.wroc.pl

strona domowa konferencji

 

Patronat honorowy:
Prezydent Wrocławia
Rektor Uniwersytetu Wrocławskiego
Rektor Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu
Rektor Politechniki Wrocławskiej

Patronat merytoryczny:
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Dolnośląski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli 

 

Osoba do kontaktu: 
Opłata: 
płatny

opłata konferencyjna – 350 zł
(wykłady, warsztaty, materiały konferencyjne, wyżywienie bez noclegów)

 

Skrót programu: 

Konferencja adresowana jest do kadry zarządzająej szkołami, nauczycieli szkół i uczelni, konsultantów i doradców ośrodków doskonalenia nauczycieli, studentów i doktorantów kierunków pedagogicznych oraz wszystkich osób zainteresowanych edukacją. Sesje skladają się z wykładów specjalistów i warsztatów.

Problematyka konferencji:

  • Czego potrzebuje nauczyciel w cyfrowym świecie? 
  • Jaki wpływ na funkcje poznawcze ma aktywność w sieci? 
  • Czego nauczyciele mogą uczyć się od siebie nawzajem?
  • Komu i do czego w epoce cyfrowej potrzebna jest szkoła?

Tematyka wykładów:

  • Epoka cyfrowa – nowe media, nowa szkoła, nowe wyzwania - prof. Janusz Morbitzer 
  • Wpływ cyfrowych środków przekazu na procesy przetwarzania informacji w korze mózgowej
    na wczesnym etapie rozwoju osobniczego, czyli dlaczego dzieci głupieją od oglądania telewizji i smartfonów - prof. Krzysztof Tokarski 
  • iGen. Dlaczego dzieciaki dorastające w sieci są mniej zbuntowane, bardziej tolerancyjne i mniej szczęśliwe - dr hab. Tomasz Grzyb 
  • Homo videns i postmyślenie, czyli o wpływie wizualności współczesnej kultury na sposób percepcji i konceptualizacji świata - prof. Aldona Skudrzyk 
  • Od nauczania do facylitacji uczenia się – paradygmatyczny zwrot w dydaktyce - dr Anna Wach
  • Ciemne strony czasów cyfrowej ewolucji - dr Jakub Kuś 
  • Bohater o tysiącu twarzy, czyli o kuszących nas obliczach Internetu - Rafał Węgrzyn 
  • Sztuczna inteligencja zmienia wszystko wokół. Powinniśmy się cieszyć czy obawiać? - Maciej Gajek  

Tematyka warsztatów:

  • Od przekazywania wiedzy do facylitacji uczenia się, czyli jak zmienimy się jako nauczyciele - dr Anna Wach  
  • Co zrobić, kiedy cyfrowa krzywda boli analogowo, czyli warsztat omijania wirtualnych zagrożeń - Jakub Kuś
  • Nowe technologie w nauczaniu czy nowe nauczanie z wykorzystaniem technologii? – refleksje
    nauczyciela-praktyka - Justyna Mak
  • Iść drogą uczącego się - Lilianna Zabierowska  
  • Krytyczne pytania, czyli uczenie (się) przez dociekanie i dialog - Marta Gontarska
  • Samotność nauczyciela w cyfrowym świecie uczniów - dr Sławomir Jarmuż

 

Powrót na górę strony