zgłoszenia do 6 X 2021 do godz. 21
konkurs: 13 X 2021 godz. 8-16
Mogalo od 2014 roku organizuje popularny konkurs Maks Matematyczny. Od 2019 roku nową propozycją tej firmy w zakresie gier logicznych jest konkurs rozwiązywania zadań szachowych. Trzeba się w nim wykazać wiedzą szachową, spostrzegawczością, umiejętnością logicznego myślenia i rozwiązywania niestandardowych problemów. Adresowany jest do uczniów ze wszystkich typów szkół (z podziałem na kategorie wiekowe: do lat 10, 12, 14, 16 i 18 oraz nauczycieli-koordynatorów).
Podczas zawodów uczestnik za pośrednictwem internetu samodzielne rozwiązuje 24 losowane z puli zadania szachowe (po 8 za 3, 4 i 5 pkt). Ma na to 45 minut. W tym limicie może podjąć kilka prób uzyskania maksymalnego wyniku.
Konkurs organizowany jest od 2019 roku w edycji jesiennej i wiosennej. IV edycja w roku 2020 stanowiła jednocześnie etap eliminacyjny do Mistrzostw Polski Juniorów w Rozwiązywaniu Zadań Szachowych. Stacjonarny finał odbędzie się w Warszawie. Patronat nad tym konkursem objęła reprezentacja Polski w solvingu szachowym - 11-krotni (z rzędu!) złoci medaliści drużynowych mistrzostw świata.
- Szkolny koordynator zgłasza szkołę poprzez formularz na stronie organizatora i otrzymuje hasło szkoły, które umożliwi uczniom wzięcie udziału w konkursie.
- Każdy zawodnik samodzielnie (ale pod nadzorem nauczyciela) rozwiązuje zadania przez 45 minut, między godziną 8:00 a 16:00. Może to robić na komputerze z dostępem do Internetu lub urządzenia mobilnego.
- Dostęp do zadań konkursowych jest możliwy po wypełnieniu przez ucznia formularza konkursowego.
- Zawodnik może przeznaczyć maksymalnie 45 minut na rozwiązywanie zadań. Raz udzielonej odpowiedzi nie można już
zmienić. W ramach limitu czasu można do konkursu podchodzić kilka razy. - Tura konkursu polega na rozwiązaniu 24 zadań losowanych z puli (po 8 zadań za 3, 4 i 5 pkt). Za błędną odpowiedź odejmowany jest 1 pkt.
- Wyniki konkursu są przekazywane na adres mejlowy koordynatora szkolnego najpóźniej do 2 tygodni po konkursie.
- zestaw przykładowych zadań II edycja, klasa 6 SP
- zadanie interaktywne