The difference between the measured or inferred value of a quantity and its actual value.
W tej chwili stronę przegląda
24 użytkowników online.
Logowanie dla redaktorów
STATYSTYKA MIESIĄCA
GRUDZIEŃ
Nowe artykuły - 51
Unikalne wizyty - 99 642
Odsłony - 3 988 592
LISTOPAD
Nowe artykuły - 69
Unikalne wizyty - 108 058
Odsłony - 5 115 722
PAŹDZIERNIK
Nowe artykuły - 44
Unikalne wizyty - 104 366
Odsłony - 4 645 676
WRZESIEŃ
Nowe artykuły - 34
Unikalne wizyty - 105 779
Odsłony - 4 084 879
SIERPIEŃ
Nowe artykuły - 35
Unikalne wizyty - 53 434
Odsłony - 2 261 120
LIPIEC
Nowe artykuły - 18
Unikalne wizyty - 56 697
Odsłony - 1 971 365
CZERWIEC
Nowe artykuły - 19
Unikalne wizyty - 94 176
Odsłony - 3 809 773
MAJ
Nowe artykuły - 42
Unikalne wizyty - 124 901
Odsłony - 5 525 018
KWIECIEŃ
Nowe artykuły - 34
Unikalne wizyty - 117 836
Odsłony - 5 575 747
MARZEC
Nowe artykuły - 23
Unikalne wizyty - 122 769
Odsłony - 5 420 777
LUTY
Nowe artykuły - 32
Unikalne wizyty - 107 784
Odsłony - 4 458 566
STYCZEŃ
Nowe artykuły - 51
Unikalne wizyty - 121 410
Odsłony - 4 231 228
The difference between the measured or inferred value of a quantity and its actual value.
W lutym rozegrano w trybie zdalnym eliminacje szkolne do XV edycji konkursu matematycznego KOMA. Wystartowało w nich prawe 1100 uczniów, z czego 250 przeszło do finału.
Jeżeli plastik produkujemy z ropy, a ropa powstała ze szczątków żywych organizmów, to czy plastikowe dinozaury są zbudowane z
prawdziwych dinozaurów?
Nauczanie zdalne to nie koronawiru-sowa nowinka. W tym roku szkolnym odbywa się jubileuszowa 50 edycja Korespondencyjnego Kursu Przygotowawczego z Matematyki dla uczniów szkół średnich prowadzonego początkowo przez PW i PWr, a od 1999 kontynuowanego wyłącznie przez PWr. Kurs ten, funkcjonując na styku szkoła średnia - uczelnia wyższa, pełni ważną rolę w systemie edukacji matematycznej: wykładowcom pozwala przewidzieć trudności dydaktyczne, jakie napotkają w pracy ze studentami I roku, a uczniom daje informację o oczekiwaniach uczelni w stosunku do studentów rozpoczynających naukę matematyki.
Służba zdrowia, walcząc z koronawirusem, zapracowała na społeczną wdzięczność, oklaski, murale. Nauczycielom nie podziękował nikt, a to właśnie oni swoją pracą (i często na własny koszt) dźwigali na barkach odtrąbiony hucznie przez ministra edukacji sukces zdalnego nauczania. Bo chyba nie miał pan minister na myśli blamażu z równie hojnie dotowanym co efektownie skompromitowanym projektem "Szkoła z TVP", za który niewątpliwie należy się panu ministrowi tytuł edukacyjnego odkrycia miesiąca, a nawet całego roku. I nie chodzi tu wcale o wynalezienie innowacyjnych własności liczb parzystych, a o promowanie skostniałych metod nauczania encyklopedycznego. Na szczęście wielu nauczycieli matematyki pokazało na swoich koronalekcjach, że z polską edukacją nie jest aż tak źle, jak próbował to pokazać w TVP pan minister. Dziękujemy!
Dyrektor IM UWr prof. Grzegorz Karch w odczycie popularnonaukowym odpowiada na pytanie, jak matematyka przewiduje i wyjaśnia przebieg epidemii.
W 1665 roku z powodu epidemii dżumy zamknięto Uniwersytet w Cambridge i odesłano studentów do domów. 23-letni wówczas Isaac Newton wrócił na farmę matki i wynalazł rachunek różniczkowy. Matematycy, do roboty!
Paweł Tkaczyk