Matematycznie uzdolnione dzieci: diagnoza, wspomaganie rozwoju i edukacja (Warszawa - APS)

Data ostatniej modyfikacji:
2020-11-29
Organizator: 

 

Państwowa Wyższa Szkoła Techniczno-Ekonomiczna
im. ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu
ul. Czarnieckiego 16, 37-500 Jarosław

Współpraca 

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
ul. Szczęśliwicka 40, 02-353 Warszawa
tel. 22 589 36 20 lub 22 589 36 64, kom. 604 194 303
e-mail: skusia@wp.pl
http://www.aps.edu.pl
strona domowa studiów

 

Miejsce: 

w siedzibie organizatora

 

Termin: 

rozpoczęcie zajęć: po zebraniu grupy /min 15 osób

 

 

Czas trwania kursu: 

150 h (2 semestry)
Zajęcia odbywają się podczas trzydniowych zjazdów (soboty i niedziele od 8:45 do 17:30 i sporradycznie w piatki po południu)

 

Poziom edukacyjny: 
nauczanie blokowe
szkoła podstawowa
Zasięg: 
krajowy
Odpłatność: 

3100 zł

Skrót programu: 

Studia skierowane są do absolwentów studiów wyższych z przygotowaniem pedagogicznym. Ich słuchaczami mogą być czynni nauczyciele posiadający doświadczenie w pracy z dziećmi na poziomie edukacji wczesnoszkolnej, pedagodzy szkolni, pedagodzy i psychologowie pracujący w poradniach dla dzieci i młodzieży. Rekrutacja odbywa się na podstawie analizy złożonych dokumentów po zebraniu się odpowiedniej liczby kandydatów. 

Celem studiów jest uzupełnienie i rozszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie diagnozy możliwości umysłowych i uzdolnień matematycznych dzieci na poziomie wczesnoszkolnym (diagnoza nauczycielska), wspomagania rozwoju umysłowego dzieci uzdolnionych matematycznie wraz z edukacją matematyczną prowadzoną stosownie do ich potrzeb umysłowych (konstruowanie programów, umiejętność stosowania skutecznych metod wspomagających dzieci w rozwoju umysłowym).

Problematyka studiów obejmuje następujące tematy:

  • uzdolnione matematycznie dzieci
  • diagnoza nauczycielska uzdolnień matematycznych
  • reguły wspierania w rozwoju i edukacji dzieci matematycznie uzdolnionych
  • wspomaganie rozwoju dzieci uzdolnionych matematycznie oraz ich edukacja (treści kształcenia, organizacja zajęć i stosowane metody)
  • przygotowanie uzdolnionych dzieci do radzenia sobie w klasie IV SP
  • konstruowanie programów edukacyjnych dla uzdolnionych dzieci
  • organizowanie środowiska wspierającego uzdolnione matematycznie dzieci.

                   

Powrót na górę strony