Alfabet miłości

Data ostatniej modyfikacji:
2015-09-30
Autor: 
Tomasz Grębski
nauczyciel matematyki w ZS nr 2 w Kraśniku
Poziom edukacyjny: 
szkoła średnia z maturą
Dział matematyki: 
algebra elementarna
funkcje

W artykule opiszę pomysł moich uczniów na oryginalną matematyczną walentynkę. Wykorzystuje wiedzę w zakresie szkicowania i przekształcania wykresów funkcji elementarnych. Podobny temat - opisywania równaniami funkcji kształtu serca - poruszony jest w artykule Równania miłości. Zachęcam do lektury. A na koniec czeka Was niespodzianka - walentynkowa zagadka.

Matematyczna walentynka od moich uczniów miała charakter zadania.

Zadanie 1. Zaznacz w układzie współrzędnych XOY rozwiązania podanych równań, a dowiesz się, co powinno znaleźć się w miejscu kropek w zdaniu: WE .... YOU SO MUCH! :)

a) y = 1/x dla x>0
b) x2 + y2 = 9
c) y = |-2x| dla x∈<-2, 2>
d) x = -|siny| dla y∈<-π, π>

A oto moje rozwiązanie.

Zadanie 2. Czy potrafisz, wykorzytując wykresy funkcji, zapisać inne sekretne wiadomości?

 

A teraz obiecana niespodzianka, także w postaci zadania.

Zadanie 3. Wyznacz wielkość i z poniższej nierówności i odczytaj ważne przesłanie.

e^{\sin^2 x+\ln e^{9x-7i}&gt;e^{1-\cos^2 x +(3x-7u)\log1000}

 

Zad. 3

Wyszło mi i < 3u, ale przesłania nie zrozumiałem.

Nowomowa

W języku emotikonów 'I <3 U' czytamy jako 'I ♥ YOU' (serduszko jest z konieczności odwrócone).

Powrót na górę strony