W artykule opiszę pomysł moich uczniów na oryginalną matematyczną walentynkę. Wykorzystuje wiedzę w zakresie szkicowania i przekształcania wykresów funkcji elementarnych. Podobny temat - opisywania równaniami funkcji kształtu serca - poruszony jest w artykule Równania miłości. Zachęcam do lektury. A na koniec czeka Was niespodzianka - walentynkowa zagadka.
Matematyczna walentynka od moich uczniów miała charakter zadania.
Zadanie 1. Zaznacz w układzie współrzędnych XOY rozwiązania podanych równań, a dowiesz się, co powinno znaleźć się w miejscu kropek w zdaniu: WE .... YOU SO MUCH! :)
a) y = 1/x dla x>0
b) x2 + y2 = 9
c) y = |-2x| dla x∈<-2, 2>
d) x = -|siny| dla y∈<-π, π>
A oto moje rozwiązanie.
Zadanie 2. Czy potrafisz, wykorzytując wykresy funkcji, zapisać inne sekretne wiadomości?
A teraz obiecana niespodzianka, także w postaci zadania.
Zadanie 3. Wyznacz wielkość i z poniższej nierówności i odczytaj ważne przesłanie.
[TEX]e^{\sin^2 x+\ln e^{9x-7i}}>e^{1-\cos^2 x +(3x-7u)\log1000}[/TEX]
Zad. 3
Wyszło mi i < 3u, ale przesłania nie zrozumiałem.
Nowomowa
W języku emotikonów 'I <3 U' czytamy jako 'I ♥ YOU' (serduszko jest z konieczności odwrócone).