- STRONA GŁÓWNA
- MAPA PORTALU
- KALENDARZ
- O PORTALU
- WYKRESownik Edytor wzorów TeXa
więcej informacji o tekście: |
Joanna Polechońska
Organizator:
Logical Room (zlikwidowany)
ul. Chemiczna 3/3, 50-336 Wrocław
tel. 534 098 805
e-mail:info@logicalroom.com
www.logicalroom.com
Let Me Out (dla klas 7-8 i LO)
ul. Bernardyńska 4, Wrocław
(także Lublin, Zakopane, Bruksela)
tel. 724 426 431
e-mail:biuro@letmeout.pl
www.letmeout.pl
Exit Room
Rynek 2/4, Wrocław
(także Kraków, Łódź, Poznań, Lublin, Bruksela)
tel. 790 369 796
e-mail: info@exitroom.pl
http://exitroom.pl
Trapped
ul. Kazimierza Wielkiego 67, 50-077 Wrocław
tel. 665 580 643
e-mail: kontakt@trapped.com.pl
www.trapped.com.pl
OutRoom (zlikwidowany)
pl. Solidarności 1/3/5, 53-661 Wrocław
tel. 790692155
e-mail: info@outroom.pl
http://outroom.pl
Piwnica Quest
ul. Tęczowa 7, 53-601 Wrocław
tel. 535 994 722
e-mail: biuro@piwnica-quest.com
http://www.piwnica-quest.com
Secret Room (dla klas, bez ograniczeń wieku)
ul. Kazimierza Wielkiego 27C (IV p), 50-077 Wrocław
tel. 537 336 336, rezerwacja: 537 336 386
e-mail: biuro@secret-room.pl
http://secret-room.pl
Trap Jungle
ul. Pomorska 45, Wrocław
tel. 666378206
e-mail: kontakt@trap-jungle.com
http://trap-jungle.com
No Return (zlikwidowany)
ul. Piłsudskiego 74 lok. 315
50-020 Wrocław
tel. 660 233 344, 600 549 494
www.noreturn.pl
Exit19.pl
ul. Ofiar Oświęcimskich 19, Wrocław
tel. 600407862, 512210546
e-mail: rezerwacje@exit19.pl, grupy@exit19.pl
https://exit19.pl/
Escape Bus (mobilny)
ul. Robotnicza 3, Wrocław
tel. 530100510
e-mail: kontakt@escape-bus.pl
http://escape-bus.pl/
Enigmatyka
ul. Nabycińska 19A/410, 53-677 Wrocław
tel. 888636274
e-mail: enigmatyka.wroclaw@gmail.com
https://www.facebook.com/Enigmatyka/
Fox O'clock
ul. św. Antoniego 23, 50-073, Wrocław
tel. 501614855
e-mail:
https://foxoclock.com/
Hurry Up
ul. Ruska 61/6b, 50-079 Wrocław
tel: 797407743
e-mail: wroclaw@hurry-up.pl
https://hurry-up.pl/
Terminy:
Gry dostępne są w godzinach:
- Let Me Out: w dni robocze od 13 / w dni wolne od 10 do 20:30, w pt i sob do 22
- Secret Room: od 10 do 22, w niedz. do 19:30
- Exit19.pl: od 9:30 do 22:30
- Exit Room: od 13:30 do 21:30
- Trapped: od 10 do 20:30
- Piwnica Quest: od 12:00 do 21:30
- Trap Jungle: od 10:00 do 21:30
- Escape Bus: od 10 do 22, w weekendy do 24
- Enigmatyka: od 10 do 22
- Fox O'clock: od 10 do 22
Wolne terminy należy sprawdzić w kalendarzach rezerwacji na stronach www.
Ceny:
- Secret Room 180-150 zł za 60 minut za grupę 2-5 osób
- Let Me Out 210-260 zł za 60 min za grupę 2-5 osób
- Exit Room 99 zł za 60 minut za grupę 2-4 osób
- Trapped 140 zł do 240 zł za 60 min za grupę 2-4 osób
- Piwnica Quest 100 zł za 60 min (pokoje 1 i 2, grupa 2-5 osób), 140 zł za 90 min (pokój 3, grupa 3-5 osób)
- Trap Jungle 280-360 zł za 90 min za grupę 2-5 osób
- Escape Bus: 140-160 zł za 90 min za grupę 2-5 osób
- Enigmatyka: 330-390 zł za 80 min za grupę 2-5 osób
- Hurry Up: 200-400 zł za 60/90 min za grupę 2-5 osób
- Fox O'clock: 260-400 zł
Wszystkie przedsięwzięcia to gry typu escape game odbywające się w realnym otoczeniu. Można w nich brać udział w kilkuosobowych grupach. Uczestnicy o wyznaczonej porze zostają zamknięci w pokoju i w określonym czasie muszą się z niego wydostać, odnajdując ukryty klucz do drzwi. Pokoje pełne są tajemniczych (czasem zwodzących na manowce) mebli i przedmiotów, a wśród nich ukryte są klucze i rozmaite zagadki pozwalające otwierać kolejne szyfrowe zamki, które prowadzą do następnych kluczy, wskazówek lub tajemniczych przedmiotów, które mogą przydać się (lub nie) w rozwiązywaniu kolejnych zadań. Należy pamiętać, że czas ucieka, że każda nawet błaha rzecz, może stanowić istotną wskazówkę, a zgromadzenie wielu pozornie bezużytecznych przedmiotów może nieoczekiwanie nasunąć rozwiązanie problemu. Sukces gwarantuje harmonijna współpraca w grupie, spostrzegawczość, zręczność, elastyczne myślenie, sprytne odrzucanie wskazówek wiodących na manowce, niepopadanie w rutynę, otwartość na skojarzenia i kreatywność. Przyda się odrobina wiedzy z matematyki i fizyki, ale ewentualne braki można nadrobić, śmiało eksperymentując. Mimo że w pokoju nie dzieje się nic strasznego (poza bezlitosnym upływem czasu wyświetlanego na monitorze komputera), emocje w trakcie gry są ogromne.
Należy pamiętać, że jedynym środkiem do wydostania się z pokoju jest logiczne myślenie. Zawartość kieszeni trzeba zawczasu zostawić w specjalnie przygotowanych, zamykanych szafkach. Nie trzeba nic forsować na siłę, a zwłaszcza nie narażać na zniszczenie lub trwałe zmiany zawartości pokoju. Należy pamiętać, że chwilę po nas mogą tu przyjść kolejni poszukiwacze intelektualnych wyzwań. Gracze są stale pod czujnym okiem kamery. W sytuacji patowej mogą poprosić o wskazówkę. Może im ona pomóc wydostać się z pokoju, ale uniemożliwi otrzymanie nagrody (o ile wiemy - a jest to stan wiedzy na połowę lutego 2014) z Logical Room nikt jeszcze nie wyszedł bez jednej choćby wskazówki).
W zabawie może wziąć samodzielnie udział młodzież powyżej 16 roku życia. Jeśli w grupie są młodsi gracze, muszą być pod opieką osoby pełnoletniej.
zdjęcia ze strony organizatorów |
Niestety, ze względu na charakter gry, nie możemy zdradzić więcej szczegółow, aby nie psuć Wam dobrej zabawy, chociaż i tak z czasem wyposażenie pokojów oraz rodzaj zagadek trzeba będzie zmienić, gdy wieść o nich się rozniesie. Tymczasem na dowód, że i my tam byliśmy, i z pokoju bez szwanku się wydostaliśmy, prezentujemy zdjęcie, którym obsługa dokumentuje każdy sukces w opuszczeniu tajemniczego pokoju. Jest to rzecz jasna jedyne zdjęcie, jakie na miejscu można zrobić. Dodajmy (z nieukrywanym wstydem), że z pokoju o włos wyszlibyśmy samodzielnie. Na 2 minuty przed upływem limitu czasu poprosiliśmy o wskazówkę (nie była to wcale decyzja jednogłośna i chyba była zbyt pochopna). Ale udało się!
Escape Games w Polsce
Lista podobnych miejsc w innych polskich miastach (m.in. Bielsku-Białej, Bydgoszczy, Częstochowie, Gdańsku, Gdyni, Gliwicach, Katowicach, Koszalinie, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Opolu, Poznaniu, Rzeszowie, Toruniu, Słupsku, Szczecinie i Warszawie) jest tutaj.
Historia:
Pierwsze polskie wydania escape game powstały w 2013 roku w Warszawie i we Wrocławiu.
Skrót regulaminu:
- Aby wziąć udział w grze, należy dokonać rezerwacji online i opłaty na podane w zwrotnym mejlu konto. Po wpłynięciu opłaty otrzymujemy potwierdzenie terminu. Jeśli opłata nie zostanie wpłacona w określonym terminie, rezerwacja jest automatycznie anulowana. Rezygnacje przyjmowane są najpóźniej 48 godzin przed terminem gry.
- Osoba dokonująca rezerwacji odpowiada za przekazanie zasad gry pozostałym uczestnikom. Każdy uczestnik bierze udział w grze na własną odpowiedzialność lub pełnoletniego opiekuna.
- Na miejscu należy pojawić się 15 minut przed planowanym czasem gry. Spóźnienie przekraczające 15 minut od planowanego rozpoczęcia gry oznacza dyskwalifikację zespołu.
- W grze uczestniczą kilkuosobowe zespoły (od dwóch do 5 w zależności od pokoju gry). Samodzielnie mogą grać jedynie osoby powyżej 16 lat. Młodsi zawodnicy mogą wziąć udział w zabawie pod opieką osoby pełnoletniej.
- Na początku zawodnicy zostają zamknięci w pokoju. Ich zadaniem jest wydostanie się z niego w określonym czasie, wskazywanym na monitorze komputera. Czas gry dla każdego pokoju jest ściśle określony (wynosi 45-60 minut). Jeżeli grupa nie zdoła w tym czasie opuścić pokoju, zostanie z niego uwolniona. Nie ma możliwości przedłużenia czasu gry.
- Przebieg gry jest monitorowany. W razie trudności grupa może otrzymać dodatkowe wskazówki (maksymalnie 3). Za uwolnienie się bez korzystania z podpowiedzi przewidziano nagrodę-niespodziankę.
- Rozwiązanie zagadek nie wymaga wysiłku fizycznego, użycia siły, ani wykonywania żadnych niebezpiecznych manewrów.
- Do pomieszczenia nie można wnosić torebek, urządzeń elektronicznych, kartek, pisaków ani żadnych niebezpiecznych przedmiotów. Wszystkie rzeczy osobiste należy zostawić przed grą w zamykanej szafce.
- Gra jest dostępna także w wersji anglojęzycznej.
Przykładowe zadania:
1. Masz przed sobą trzy zamknięte pudełka: w jednym są gwoździe, w drugim śrubki, a w trzecim i to i to. Nie wiesz, co jest w którym pudełku. Pudełka są opatrzone etykietami: "gwoździe", "śrubki", "mieszanka", jednak żadna z nich nie jest przyklejona na właściwym pudełku. Masz prawo raz wyciągnąć jeden element z któregoś pudełka. Potem musisz przekleić etykiety tak, by zgadzały się z zawartością. Jak to zrobić?
2. Jesteś podróżnikiem. Przed wyruszeniem w drogę patrzysz na kompas, który wskazuje północ. Idziesz w tym kierunku po linii prostej 2 kilometry. Potem patrzysz na mapę i ze zdziwieniem stwierdzasz, że przeszedłeś jeden kilometr na północ i jeden na południe. Jak to możliwe?
3. W pokoju jest 5 osób: rycerze i zbóje. Rycerz zawsze mówi prawdę, a zbój zawsze kłamie. Każdego z nich zapytano, ilu jest rycerzy w pokoju. Padły następujące odpowiedzi: 1, 2, 3, 4, 5. Ilu rycerzy jest w pokoju?
Super zabawa
Byłem we wszystkich tych miejscach we Wrocławiu. Polecam!
Dziękujemy!
Liczymy na dalsze przygody! Uczestnicy seminarium dla nauczycieli I^3 w Secret Roomie (pokój "Pogrzeb arystokraty" - tylko dla ludzi o mocnych nerwach, twardych tyłkach i zdrowych kolanach).
Escaping wciąga
I jeszcze po wyjściu z pokoju szalonej babci - czyścicielki miasta.