Capgemini Polska Sp. z o. o.
Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa
Espotel Poland Sp. z o. o.
ul. Muchoborska 18, 54-424 Wrocław
Gigaset Communications Polska Sp. z o. o.
ul. Strzegomska 2-4, 53-611 Wrocław
Nokia Solutions and Networks Sp. z o. o.
ul. Domaniewska 39A, 02-672 Warszawa
Objectivity Bespoke Software Specialists Sp. z o. o.
ul. Strzegomska 142a, 54-429 Wrocław
QAD POLSKA Sp. z o. o.
ul. Legnicka 55F, 54-203 Wrocław
Techland Sp. z o. o.
ul. Żółkiewskiego 3, 63-400 Ostrów Wielkopolski
Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej S.A.
pl. Solny 14, 50-062 Wrocław
W roku szkolnym 2015/16 konkurs został zakończony.
rejestracja online
od 21.03.2016
I etap 21.03 - 08.04. 2016
wyniki I etapu 18.04.2016
II etap 11.04.-29.04. 2016
wyniki II etapu 09.05.2016
III etap 02.05-13.05. 2016
wyniki III etapu 23.05.2016
IV etap 16.05-26.05.2016
wyniki IV etapu 06.06.2016
Wyniki poszczególnych etapów są dostępne na stronie domowej projektu.
Celem konkursu jest zwiększenie świadomości młodzieży, jak istotne są w ich wykształceniu przedmioty ścisłe i jakie możliwości otworzyć mogą przed nimi w przyszłości branże związanych z nowymi technologiami. Uczestnictwo w konkursie może przekonać uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, że uczenie się przedmiotów ścisłych może być przyjemne, a wiedza, którą zdobywają w szkole, ma praktyczne zastosowanie niemal w każdej dziedzinie życia.
W konkursie można wziąć udział indywidualnie lub w zespole do 4 osób. Konkurs składa się z 4 etapów - zagadek, przygotowanych przez inżynierów z firm, które specjalizują się w najnowszych technologiach. W każdym etapie jest wyłaniany osobny zwycięzca. Aby wziąć udział w zabawie, należy obejrzeć filmową zagadkę i nagrać 3-minutową, kreatywną i merytoryczną odpowiedź, a następnie zarejestrować się na stronie konkursu i zamieścić film na YouTube. Nagrodą dla każdego zwycięzcy jest bon na zakupy o wartości 800 zł, a dla najaktywniejszej szkoły - drukarka 3D.
- Uczestnikiem konkursu może być uczeń szkoły ponadpodstawowej z Wrocławia w wieku 14 – 17 lat.
- W konkursie można startować indywidualnie lub w grupie liczącej do 4 osób (łącznie z liderem). Zawodnicy rejestrują udział w konkursie indywidualnie, a grupę rejestruje jej lider. Ma on prawo wprowadzania zmian w składzie grupy do momentu opublikowania odpowiedzi grupy na stronie konkursu.
- Konkurs składa się z czterech etapów. Każdy z nich polega na obejrzeniu filmu - zagadki i przygotowaniu nań filmowej odpowiedzi. Każdy z etapów jest niezależną częścią konkursu i kończy się wyłonieniem zwycięzcy oraz przyznaniem nagrody.
- Odpowiedź konkursowa ma mieć formę filmu lub prezentacji multimedialnej trwających nie dłużej niż 3 minuty.
- Zawodnik lub lider grupy zamieszcza odpowiedź w serwisie youtube.com z podpisem zawierającym temat „MyFutureInTechnology”, zachowując status „niepubliczny”. Następnie na stronie https://www.myfutureintechnology.pl (zakładka „Weź udział w zabawie”) zamieszcza link do tej odpowiedzi.
- Na każdy z etapów można przesłać co najwyżej jedno zgłoszenie. W przypadku wysłania większej liczby pod uwagę będzie brana tylko ostatnia nadesłana odpowiedź.
- Przesłane odpowiedzi będą weryfikowane i umieszczane w galerii konkursu.
- Odpowiedzi są oceniane przez jury złożone z przedstawicieli organizatorów.
- Osobno odbywa się głosowanie internautów, w którym z jednego adresu IP można oddać maksymalnie 1 głos na dobę. Niedopuszczalne są próby obejścia systemów zabezpieczeń, zmienianie adresów IP, korzystanie z fikcyjnych kont e-mail, stosowanie programów do automatycznego głosowania.
- Nagrody przyznawane w każdym z etapów to bony o wartości 800 zł na zakupy w wybranym przez organizatora sklepie, zestaw gadżetów i dyplom.
- Zwycięzcy konkursu są powiadamiani o wygranej drogą mailową.
- Najbardziej aktywna szkoła otrzyma po zakończeniu wszystkich etapów nagrodę w postaci drukarki 3D łącznie z zapasem materiałów eksploatacyjnych.
- Każdy uczestnik/lider oświadcza, że posiada wszelkie prawa autorskie do odpowiedzi konkursowej, nie narusza prawa do prywatności, praw autorskich, praw do znaków towarowych, praw umownych ani żadnych innych praw osób trzecich.
- Uczestnik konkursu udziela organizatorowi nieodpłatnej, bezwarunkowej, nieograniczonej terytorialnie, ograniczonej czasowo do 10 lat niewyłącznej licencji na wykorzystywanie swojego filmu.
- Uczestnik wyraża zgodę na modyfikację odpowiedzi konkursowej na potrzeby wykorzystania jej przez organizatora bez dodatkowej akceptacji.
- Z chwilą przekazania nagrody oganizator nabywa majątkowe prawa autorskie do zwycięskich odpowiedzi konkursowych.
Zagadka 1. Przesyłanie sygnału cyfrowego
Zagadka 2. Problem plecakowy
Zagadka 3. Planowanie produkcji
Zagadka 4. Domowy światłowód
Czy ktoś to bierze pod uwagę?
Czy szanowne jury weźmie pod uwagę przy ocenie także liczbę błędów ortograficznych, gramatycznych i interpunkcyjnych na minutę trwania filmu?
Wolne żarty
W treściach zadań i na stronie www projektu jest tyle błędów językowych, że nie ma się co dziwić uczniom i byłoby dużym nietaktem ze strony słabo piśmiennego jury, gdyby chciało za to karać. Jak widać w branży IT pracują gównie buraki wyhodowane na grach komputerowych, którym kultura języka jest raczej obca. I jeszcze robią to pod szyldem Stolicy Kultury. Wstyd i obciach.
Rzeczywiście
W zagadce nr 4 znowu jest błąd w napisach. Panowie! Przecinek przed jaki/który - to przerabia się w podstawówce! Nauka poszła w las. Takie czasy. Może być nieortograficznie, byle było kreatywnie.