czerwiec 2009

Data ostatniej modyfikacji:
2009-09-26

Zad. 1. Podaj liczbę, która przy dzieleniu przez 2009 daje 100 i 100 reszty.

Zad. 2. Ostatnia lekcja wychowawcza w roku szkolnym 2008/2009 kończy się w SP w Uczniowie Dolnym 19 czerwca o 11.00, a rok 2009/2010 rozpoczyna się 1 września punktualnie o ósmej. Ile godzin wakacji mają uczniowscy uczniowie? 

Zad. 3. Jaś i Małgosia chcą podzielić czekoladę 4×4 kawałki na dwie identyczne części, rozcinając ją nożem wzdłuż rowków, ale niekoniecznie po linii prostej. Ile jest różnych kształtów połów, które mogą uzyskać?

 

Wyniki: 

Maksymalną liczbę 3 pkt. za zadania czerwcowe uzyskali: Izabela Domaracka, Anna Dzikowicz, Alicja Koropczuk, Agata Kuć, Krzysztof Kunca, Magda Minkiewicz oraz Agata i Beata Zdunek.

Była to ostatnia edycja Ligi w tym roku szkolnym. Wzięło w niej udział 229 osób. Rywalizacja do końca była bardzo zacięta. Najwięcej punktów (na 27 możliwych) zdobyli:

I miejsce ex aequo (26,5 pkt.)
Krzysztof Kunca - SP Gostycyn
Magdalena Minkiewicz - SP 46 Wrocław
Agata i Beata Zdunek - SP 4 Sieradz

II miejsce (26 pkt.)
Karolina Krzykawiak - SP 107 Wrocław

III miejsce (25,5 pkt.)
Patryk Konopka - SP Dziadowa Kłoda

IV miejsce ex aequo (25 pkt.)
Mariusz Kobiela - SP 4 Sieradz
Agata Kuć - SP "Profesor" Płock
Adrian Słodziński - SP 2 Milicz

V miejsce ex aequo (24,5 pkt.)
Anna Dzikowicz - SP 4 Sieradz
Michał Turniak
- SP 107 Wrocław
Błażej Głowacki - SP Brzoza

Gratulujemy! Nagrody - książki, łamigłówki i sprzęt sportowy - wyślemy pocztą.

 

Odpowiedzi: 

Zad. 1. Jest to 2009·100+100, czyli 201000.

Zad. 2. Jest to 11 pełnych dni czerwca, cały lipiec, cały sierpień oraz 8 godzin września i 13 godzin 19 czerwca. W sumie (11+2·31)·24+21 = 1773 godziny.

Zad. 3. Różnych kształtów połów jest 6, jeśli kratki czekolady są kwadratowe i kształty wzajemnie symetryczne liczymy jako jeden. Jeśli zliczyć również odbicia, to odpowiedzią będzie 11 (co też uznawaliśmy jako poprawny wynik). Jedna i druga odpowiedź podwoi się, jeśli uznać, że kratki czekolady nie są kwadratowe (wówczas każdą ścieżkę krojenia można realizować wzdłuż i w poprzek prostokątnej czekolady), i takie odpowiedzi również uznawaliśmy.

 

Zad. 3

Czy w zadaniu trzecim można przecinać dwa i więcej razy czekoladę, żeby wyszło po połowie dla każdego dziecka? Czy części tej czekolady mają mieć ten sam kształt po przecięciu?

Odpowiedź

Jak mówi treść zadania, chcemy uzyskać dwie identyczne części.

Powrót na górę strony